Tudi Goodyear si prizadeva za zniževanje ogljičnega odtisa – kot surovino za avtoplašče bo pričel uporabljati riževa pleva

Korporacija Goodyear, del katere je tudi družba Goodyear Dunlop Sava Tires, bo odpadke, ki nastanejo pri riževi žetvi, pričela uporabljati kot okolju prijazen vir silike za tekalno plast pnevmatik. S tem bodo pripomogli k varovanju okolja in posledično k zniževanju ogljičnega odtisa, kar je tudi osrednja tema kampanje Pozor(!)ni za okolje. Poleg tega bodo z novostjo pridobili tudi potrošniki – pnevmatike namreč omogočajo večji izkoristek goriva.

Družba Goodyear je prepoznala prednosti riževih plev, ki so do sedaj končala na odlagališčih odpadkov, in jih bo pričela uporabljati kot surovino za proizvodnjo avtoplaščev z večjim izkoristkom goriva. Njihovi raziskovalci v Centru za inovacije v Akronu (ZDA) so namreč po dveh letih prizadevanj ugotovili, da lahko pepel, ki nastane po sežigu riževih plev za proizvodnjo elektrike, uporabijo kot učinkovit in okolju prijazen vir silike za pnevmatike. Ta je v pri proizvodnji pnevmatik izredno cenjena zaradi svojega pozitivnega vpliva na vozne lastnosti pnevmatike. Kadar jo zamešajo v gumeno zmes tekalne plasti, namreč poveča čvrstost pnevmatike in zmanjša njen kotalni upor, s tem pa omogoča večji izkoristek goriva ter boljši oprijem na mokri podlagi. Goodyear je tako že pričel pogajanja z morebitnimi dobavitelji, od katerih bi lahko pridobival potrebne odpadke.

Z novim odkritjem bo Goodyear zagotovil dodaten vir silike in hkrati pripomogel k zmanjšanju odpadnih riževih plev, na ta način pa bo izpolnjeval svojo zavezanost inovacijam in skrbi za okolje. Tako korporacija Goodyear, kot njena hčerinska družba Goodyear Dunlop Sava Tires, pri razvojnem procesu ves čas stremita k izdelavi pnevmatik, ki so okolju bolj prijazne v vseh pogledih – tako pri uporabljenih materialih in v samem proizvodnem procesu kot tudi pri končni zmogljivosti ter porabi. Med drugim uspešno napredujejo tudi z razvojem pnevmatik, pri proizvodnji katerih namesto nafte uporabljajo sojo. Kot so predstavili pred dobrima dvema letoma, lahko z uporabo sojinega olja v pnevmatikah za 10 odstotkov podaljšali življenjsko dobo tekalne plasti in zmanjšajo uporabo olj na osnovi nafte za do 26,5 milijonov litrov letno.

Inovativen primer, ki ima za posledico tudi zniževanje ogljičnega odtisa na okolje, kajne?

Več na spletnem mestu družbe Goodyear Dunlop Sava Tires.